Schlager på köpmangatan.

Jaha kanske jag ska ta och nämna lite om våran schlagerkväll som gick av stapeln förra lördagen hos Mella. Det bjöds på middag och kanske hur gott som helst. Det vart tre rätters, som förrätt så var det färska persikohalvor med färskost på, inlindade i lufttorkad skinka, hur gott som helst. Till huvudrätt så vankades det lax som var marinerad och ugnsbakad till denna lax vart det couscous och ruccolasallad med fetaost och soltorkade tomater. Som efterrätt så vart det ost och kexbricka. Totalt supermysigt och gott vin till såklart!
Höjdpunkten trodde ju vi skulle vara Charlotte's seger i eurovision, men ack vad vi fick långnäsa, det vart ju en sjukt dålig 18:e plats. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen. Nu ska jag sluta titta på skiten för det går inte att ta sig förbi alla öststater som röstar på närmast intilliggande land, och det är ju inte Sverige. Men det vart en lyckad kväll. På vägen hem så körde Pillan, Jani och jag in på max drive-in och köpte oss lite käk. Vill tacka Mella igen för en kanon god middag och rolig tillställning. Självklart så var ju jag där med kameran och snappade lite kort.


image10
Mella med den färdigställda förrätten som tog slut ganska direkt efter att den hamnat på bordet.
image11
Så såg förrätten ut i sin fulländade form.
image12
Första glaset vin drog man vid kl 15.00 ungefär. Castillo de Anna (ver ett riktigt gott vin faktiskt)
image13
Hanna och Johanna är så inne i tävlingarna på tv'n så man skulle kunna släppa en bomb utan en reaktion hahaha
image14
Jani verkar serious medans Pillan skulle försöka posera som en kändis flyende från paparazzis (hade kunnat varit mkt bättre :D)
image15
Ja såklart så ska man ju vara lite oseriös  också. Förresten Hanna, det var ett tag sedan jag träffade Pia Hautamääki  (intern skämt) hahaha.








Kommentarer
Postat av: Bella

faen ett glas rött å de där parmaskinkaknytena. herre satan vad gott...de e svårt att vara nykterist.

2008-05-30 @ 11:18:21
URL: http://hazardmissb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0